International Racing Club WTCC 2012 – Szabályzat
1. Jelentkezési feltételek, Szerver, Szoftver
A ligába bárki jelentkezhet, aki elmúlt 10éves, rendelkezik az rFactor1.255 stabil futtatásához rendelkezdő konfigurációval, s elolvassa, tudomásul veszi, megtartja s megtartatja ezen szabályzat minden egyes pontját.
A liga tagdíja nem fix, de a szerver fenntartása a tagok támogatásával érhető csak el. Ha megfelelő összeg gyűlik össze, a szerver tovább bővíthető, s lehetőség nyílna szezon végén díjakat osztani a bajnokság részvevőinek
P1-P3: Kupa
P4-P5: Érem
P6-: Oklevél
A liga az rFactor nevű játékprogramot használja azon belül az 1.255-ös verziót. A ligában elfogadott mind a „lite” mind pedig a „full” verzió használata. A liga a WTCC 2011 V2 névre hallgató móddal fut, optimalizálva a liga szabályzatára, s a szabályzat szerint fordulónként frissítve.
A liga állandó, napi 24 órában szerverrel rendelkezik, mely 26 pilóta számára biztosít helyet a versenyzéshez. A szerver az alábbi helyen érhető el:
IP-cím:80.98.112.212:34311
Jelszó: csak ligatagok számára…
2. Súlyrendszer, pontrendszer, segédletek
Az IRC WTCC 2012-es szezonjában a WTCC-ből már jól ismert súlyrendszer egy liga specifikus módját alkalmazza. Minden pilótának az időmérőn, race 1-en és race 2-őn futott idejeit összeadjuk és átlagoljuk. Az idők közül a leggyorsabb lesz a „referencia köridő” s tulajdonosa 40kg-os súlybüntetést kap, a többiek pedig hátrányuknak megfelelően a következő rendszer szerint részesülnek a súlyokból.
Hátrány |
Súlybüntetés |
REFERENCIA IDŐ |
+40kg |
+0.2 másodperc |
+32kg |
+0.4 másodperc |
+24kg |
+0.6 másodperc |
+16kg |
+0.8 másodperc |
+8kg |
+1.0 másodperc |
+0kg |
+1.25 másodperc |
-8kg |
+1.5 másodperc s afelett |
-16kg |
Az IRC WTCC 2012-es szezonjában az FIA által is alkalmazott pontrendszert használja.
Helyezés |
Pont (Verseny) |
Pont (Időmérő) |
1. |
25 pont |
5 pont |
2. |
18 pont |
4 pont |
3. |
15 pont |
3 pont |
4. |
12 pont |
2 pont |
5. |
10 pont |
1 pont |
6. |
8 pont |
0 pont |
7. |
6 pont |
0 pont |
8. |
4 pont |
0 pont |
9. |
2 pont |
0 pont |
10. |
1 pont |
0 pont |
Az ligában van egyéni és csapatpontverseny is. Az egyéni pontverseny a fenn látható táblázat alapján zajlik. A csapatpontversenyben a csapat két legjobb helyen célba érkezett pilótáinak pontjait adjuk össze!
Az rFactor lehetőséget biztosít a vezetési segédletek, és a versenykörülmények egyéni beállitására. Az IRC WTCC 2012-es szezonjában az alábbiak szerint:
-F1 (Kanyarodási segédlet) - Tiltva
-F2 (Helyes irány segédlet) - Tiltva
-F3 (Fékezési segédlet) - Tiltva
-F4 (Stabilitás segédlet) - Alacsony engedélyezve
-F5 (Helyes irányba fordítás) - Tiltva
-F6 (Sebezhetetlenség) - Tiltva
-F7 (Automata sebesség váltó) - Tiltva
-F8 (Kipörgésgátló) - Magas engedélyezve
-F9 (Blokkolás gátló [ABS]) - Magas engedélyezve
-F10 (Boxutca segédlet) - Tiltva
-F11 (Kuplung segédlet) - Engedélyezve
-Mechanikai meghibásodás: Normál
-Gumikopás: Normál
-Sérülés mértéke: 100%
-Zászlószabályok: Teljes
-Versenytáv: Liga specifikus
3. Lebonyolítás: Kvalifikációk, futamok.
Q1: A kvalifikáció első szakasza. A pilótáknak egy hete van arra, hogy minimum 30 MÉRT! kört teljesítsenek a szerveren kvalifikálva magukat ezzel a versenyhétvége további részeire. A pilóta legjobb köridejének a hotlaps vezető idejéhez képest 107%-on belül kell lenni.
Q2: Az időmérő edzés első szakasza. A versenyhétvégére magukat kvalifikáló össze pilóta részt vehet rajta. Az etap hossza 20perc, ezalatt a pilóták annyi kört tehetnek meg amennyire idejük van. A legjobb 12 idővel rendelkező pilóta indulhat a Q3-ban is. A 13. pozíciótól lefele a versenyzők a Q1 sorrendje alapján sorakoznak fel mindkét futamon.
Q3: Az időmérő edzés második szakasza. A Q2-ben a legjobb 12 köridőt elért pilóta vehet rajta részt. Az etap hossza 10perc, ezalatt a pilóták annyi kört tehetnek meg amennyire idejük van. A legjobb eredményt elért 5 pilóta pontokat kap. A pilóták a Q3 sorrendje szerint sorakoznak fel a rajtrácsra az első futamon, a Q3 első tíz helyezettje, pedig fordított sorrendben a második futamon.
Race 1: Az első futam repülőrajttal indul. A SafetyCar vezeti fel a mezőnyt a felvezető körben. A felvezető körben, a pilótáknak a boxutca bevezető vonaláig fel kell venniük az alakzatot (kettes oszlopba rendeződni) majd a boxutca bejáratától 80/100 (pálya specifikus) sebességkorlátozást kell betartaniuk mindaddig, amíg a BT meg nem adja a zöld jelzést. Onnantól kezdve szabad a verseny.
Race 2: A második futam állórajttal indul. A program elindítja a felvezető kört. A felvezető körben a pilóták üzemi hőfokra melegítik az abroncsokat illetve a fékeket. A kör végén felállnak a rajtrácsra, majd amikor a piros lámpák kialszanak, indul a verseny.
Élő nyilatkozatok: A futamokat első három helyen befejező pilóták interjút adnak egy esetleges TV közvetítés során. Ezen pilóták a ligát képviselik nagy nyilvánosság előtt. Bármiféle trágárkodás, az etikettnek ellentmondó viselkedés az interjúk során súlyos megrovást vonhat maga után.
Írásbeli nyilatkozatok: A futamokon résztvevő pilóták nyilatkozhatnak a versenyhétvége eseményeiről és történéseiről az ő szemszögükből. A nyilatkozatokat írásban kérjük leadni, hogy a liga weboldalán publikálhatóak legyenek. Bármiféle trágárkodás, az etikettnek ellentmondó viselkedés az interjúk során súlyos megrovást vonhat maga után!
Óvások: A második futam leintésétől számított egy napig lehet óvni. Az ez után beérkezett óvásokat nem fogadjuk el, automatikusan érvénytelenítjük. Az óvások ellen fellebbezni lehet, ha ezt jogosnak találjuk a két pilóta egységes meghallgatásával fog ítélet születni. Az BT az ítéleteket, a második futam leintésétől számított 50 órán belül nyilvánosságra hozza.