International Racing Club

MENÜ

International Racing Club WTCC 2012 – Szabályzat

 

 

1. Jelentkezési feltételek, Szerver, Szoftver

 

A ligába bárki jelentkezhet, aki elmúlt 10éves, rendelkezik az rFactor1.255 stabil futtatásához rendelkezdő konfigurációval, s elolvassa, tudomásul veszi, megtartja s megtartatja ezen szabályzat minden egyes pontját.

 

A liga tagdíja nem fix, de a szerver fenntartása a tagok támogatásával érhető csak el. Ha megfelelő összeg gyűlik össze, a szerver tovább bővíthető, s lehetőség nyílna szezon végén díjakat osztani a bajnokság részvevőinek

P1-P3: Kupa

P4-P5: Érem

P6-: Oklevél

 

A liga az rFactor nevű játékprogramot használja azon belül az 1.255-ös verziót. A ligában elfogadott mind a „lite” mind pedig a „full” verzió használata. A liga a WTCC 2011 V2 névre hallgató móddal fut, optimalizálva a liga szabályzatára, s a szabályzat szerint fordulónként frissítve.

 

A liga állandó, napi 24 órában szerverrel rendelkezik, mely 26 pilóta számára biztosít helyet a versenyzéshez. A szerver az alábbi helyen érhető el:

IP-cím:80.98.112.212:34311

Jelszó: csak ligatagok számára…

 

 

2. Súlyrendszer, pontrendszer, segédletek

 

Az IRC WTCC 2012-es szezonjában a WTCC-ből már jól ismert súlyrendszer egy liga specifikus módját alkalmazza. Minden pilótának az időmérőn, race 1-en és race 2-őn futott idejeit összeadjuk és átlagoljuk. Az idők közül a leggyorsabb lesz a „referencia köridő” s tulajdonosa 40kg-os súlybüntetést kap, a többiek pedig hátrányuknak megfelelően a következő rendszer szerint részesülnek a súlyokból.

 

Hátrány

Súlybüntetés

REFERENCIA IDŐ

+40kg

+0.2 másodperc

+32kg

+0.4 másodperc

+24kg

+0.6 másodperc

+16kg

+0.8 másodperc

+8kg

+1.0 másodperc

+0kg

+1.25 másodperc

-8kg

+1.5 másodperc s afelett

-16kg

 

 

Az IRC WTCC 2012-es szezonjában az FIA által is alkalmazott pontrendszert használja.

 

Helyezés

Pont (Verseny)

Pont (Időmérő)

1.

25 pont

5 pont

2.

18 pont

4 pont

3.

15 pont

3 pont

4.

12 pont

2 pont

5.

10 pont

1 pont

6.

8 pont

0 pont

7.

6 pont

0 pont

8.

4 pont

0 pont

9.

2 pont

0 pont

10.

1 pont

0 pont

 

Az ligában van egyéni és csapatpontverseny is. Az egyéni pontverseny a fenn látható táblázat alapján zajlik. A csapatpontversenyben a csapat két legjobb helyen célba érkezett pilótáinak pontjait adjuk össze!

 


Az rFactor lehetőséget biztosít a vezetési segédletek, és a versenykörülmények egyéni beállitására. Az IRC WTCC 2012-es szezonjában az alábbiak szerint:

-F1 (Kanyarodási segédlet) - Tiltva

-F2 (Helyes irány segédlet) - Tiltva

-F3 (Fékezési segédlet) - Tiltva

-F4 (Stabilitás segédlet) - Alacsony engedélyezve

-F5 (Helyes irányba fordítás) - Tiltva

-F6 (Sebezhetetlenség) - Tiltva

-F7 (Automata sebesség váltó) - Tiltva

-F8 (Kipörgésgátló) - Magas engedélyezve

-F9 (Blokkolás gátló [ABS]) - Magas engedélyezve

-F10 (Boxutca segédlet) - Tiltva

-F11 (Kuplung segédlet) - Engedélyezve

-Mechanikai meghibásodás: Normál

-Gumikopás: Normál

-Sérülés mértéke: 100%

-Zászlószabályok: Teljes

-Versenytáv: Liga specifikus

 

3. Lebonyolítás: Kvalifikációk, futamok.

 

Q1: A kvalifikáció első szakasza. A pilótáknak egy hete van arra, hogy minimum 30 MÉRT! kört teljesítsenek a szerveren kvalifikálva magukat ezzel a versenyhétvége további részeire. A pilóta legjobb köridejének a hotlaps vezető idejéhez képest 107%-on belül kell lenni.

 

Q2: Az időmérő edzés első szakasza. A versenyhétvégére magukat kvalifikáló össze pilóta részt vehet rajta. Az etap hossza 20perc, ezalatt a pilóták annyi kört tehetnek meg amennyire idejük van. A legjobb 12 idővel rendelkező pilóta indulhat a Q3-ban is. A 13. pozíciótól lefele a versenyzők a Q1 sorrendje alapján sorakoznak fel mindkét futamon.

 

Q3: Az időmérő edzés második szakasza. A Q2-ben a legjobb 12 köridőt elért pilóta vehet rajta részt. Az etap hossza 10perc, ezalatt a pilóták annyi kört tehetnek meg amennyire idejük van. A legjobb eredményt elért 5 pilóta pontokat kap. A pilóták a Q3 sorrendje szerint sorakoznak fel a rajtrácsra az első futamon, a Q3 első tíz helyezettje, pedig fordított sorrendben a második futamon.

 

Race 1: Az első futam repülőrajttal indul. A SafetyCar vezeti fel a mezőnyt a felvezető körben. A felvezető körben, a pilótáknak a boxutca bevezető vonaláig fel kell venniük az alakzatot (kettes oszlopba rendeződni) majd a boxutca bejáratától 80/100 (pálya specifikus) sebességkorlátozást kell betartaniuk mindaddig, amíg a BT meg nem adja a zöld jelzést. Onnantól kezdve szabad a verseny.

 

Race 2: A második futam állórajttal indul. A program elindítja a felvezető kört. A felvezető körben a pilóták üzemi hőfokra melegítik az abroncsokat illetve a fékeket. A kör végén felállnak a rajtrácsra, majd amikor a piros lámpák kialszanak, indul a verseny.

 

Élő nyilatkozatok: A futamokat első három helyen befejező pilóták interjút adnak egy esetleges TV közvetítés során. Ezen pilóták a ligát képviselik nagy nyilvánosság előtt. Bármiféle trágárkodás, az etikettnek ellentmondó viselkedés az interjúk során súlyos megrovást vonhat maga után.

 

Írásbeli nyilatkozatok: A futamokon résztvevő pilóták nyilatkozhatnak a versenyhétvége eseményeiről és történéseiről az ő szemszögükből. A nyilatkozatokat írásban kérjük leadni, hogy a liga weboldalán publikálhatóak legyenek. Bármiféle trágárkodás, az etikettnek ellentmondó viselkedés az interjúk során súlyos megrovást vonhat maga után!

 

Óvások: A második futam leintésétől számított egy napig lehet óvni. Az ez után beérkezett óvásokat nem fogadjuk el, automatikusan érvénytelenítjük. Az óvások ellen fellebbezni lehet, ha ezt jogosnak találjuk a két pilóta egységes meghallgatásával fog ítélet születni. Az BT az ítéleteket, a második futam leintésétől számított 50 órán belül nyilvánosságra hozza.

Asztali nézet